fredag 9. januar 2015

Denne burde ikke bare leses, men også sees!

Etter tyveriet på elefanten, bussen, mordet på "Never Again" medlemmet "Bøtta" og påkjørselen av "Hanken", fortsetter historien om Hundreåringens liv igjennom hele verden. Hoved historien foregår i 2005 med Hundreåringen i teten, men vi leser også om Hundreåringens liv og hans historie som sprengstoff-ekspert. Dette skjer gjennom utrolige mange land, blant annet: Sverige, USA, Spania, Russland, Kina og Nord-Korea. Hans "Billett" rundt verden er at han er sprengstoff-ekspert og at han heldigvis oppdaget hvordan de skulle detonere atombomben. Allan ble derfor en av de som "oppdaget" atombomben.

Denne boken var ekstremt artig å lese og spenningen varte fra start til slutt. Bokens avslutting skal jeg ikke snakke om for dere som vurderer å lese denne boken eller se filmen. Boken ble filmatisert i 2013 og kom ut i desember samme år. Filmen har et litt annet "manus" enn boken og noen av scenene i boken skjer ikke i filmen. Men men, filmen var også en utrolig artig opplevelse og jeg (og de fleste jeg viste den til) likte filmen svært godt. Jeg vil anbefale både boken og filmen på det sterkeste til de som liker litt humor i hverdagen.

Dette blir nok det siste leserinnlegget på denne bloggen om denne boken, men jeg antar at det er flere bøker å lese.

Jeg vil rangere boken en sterk 9/10 på humorskalaen.

1 kommentar:

  1. Flott at du likte boka så godt, her er det tydeligvis mye som foregår. Humor kan gjøre at lesinga blir både motiverende og engasjerende. Ryddige og fine kommentarer om denne boka!

    SvarSlett